Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

B&W Duiven besluitenlijst

dinsdag 22 juli 2025

09:30 - 12:30
Locatie

B&W kamer

Voorzitter
H.B. Hieltjes
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1
    B&W vergadering 8 juli 2025
  2. 1.a

    In november 2024 is er een principebesluit genomen op een aanvraag voor een ontwikkeling aan de Zesroedenstraat 2-4. Sinds het genomen principebesluit loopt er een proces richting vergunningverlening. Tijdens dit proces is een brief ingediend waarin zorgen en onvrede worden geuit over zowel het genomen principebesluit als recente ontwikkelingen op het perceel Zesroedenstraat 2-4. Via bijgevoegde brief geeft college antwoord op de gedeelde zorgen.

  3. 1.b

    De gemeente Duiven wil het restafval van inwoners verminderen. Dat doen we door inwoners te stimuleren hun afval beter te scheiden. De gemeenteraad informeren wij over de resultaten van het inzamelen van huishoudelijk afval en grondstoffen in 2024.
    In 2024 is de hoeveelheid restafval met 100 kilo per inwoner ongeveer gelijk gebleven. Ook de hoeveelheden Plastic verpakkingen, Metalen verpakkingen en Drinkpakken (PMD), papier en luiers zijn stabiel gebleven. Het Groente-, Fruit- en Tuinafval (GFT) is toegenomen. Voor 2025 heeft de gemeente als doel gesteld om het restafval terug te brengen naar maximaal 90 kilo per inwoner. Dit doel is nog niet bereikt. In het restafval zit nog steeds veel GFT, papier en PMD. Hier ligt dus nog ruimte voor verbetering. De communicatiecampagne "Haal eruit wat erin zit" is in 2024 voortgezet. Deze campagne had als doel inwoners bewust te maken van het belang van afvalscheiding en hen te helpen bij het goed scheiden van afval.

  4. 1.c

    Het college van B&W wil in openbaarheid de gemeenteraad actief informeren over een geschil dat is ontstaan tussen schoolbestuur stichting Innerwaard en zijn partner voor kinderopvang Zonnekinderen B.V..