Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

B&W Duiven besluitenlijst

dinsdag 1 juli 2025

09:30 - 12:30
Locatie

B&W kamer

Voorzitter
H.B. Hieltjes
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1
    24 juni 2025
  2. 1.a

    De huidige klachtenregelingen van 1Stroom, de gemeente Duiven en de gemeente Westervoort zijn verouderd en behoeven vernieuwing. Daarnaast is er per 1 januari 2025 een nieuwe klachtencoördinator met een nieuwe visie op de behandeling van klachten. Op dit moment zijn er vier klachtenregelingen: een klachtenregeling voor 1Stroom, een klachtenregeling voor de gemeente Duiven en twee klachtenregelingen voor de gemeente Westervoort. Voor u ligt de nieuw opgestelde klachtenregeling die geldend is voor 1Stroom en beide gemeenten, ter vervanging van de huidige klachtenregelingen. In het MT-overleg van 17 december 2024 en het DT-overleg van 13 januari is akkoord gegeven om het voorstel verder op de route te brengen. De OR van 1Stroom heeft op 31 maart 2025 ingestemd met de nieuwe klachtenregeling. De nieuwe klachtenregeling ligt nu ter vaststelling voor.

  3. 1.b

    De afgelopen anderhalf jaar heeft ODRA in opdracht van de gemeente Arnhem een bouwstoffenkaart opgesteld. Deze kaart geeft een overzicht van bekende toepassingen van risicovolle secundaire bouwstoffen en grootschalige toepassingen van grond. De publicatie van de kaart is voorzien voor 1 juli 2025.

  4. 2
    1 juli 2025
  5. 2.a

  6. 2.c

    Met de kennisgeving ‘wachttijden Wmo’ informeert het college de gemeenteraad over de hoge wachttijden Wmo bij het Sociaal Team. Het college geeft in de kennisgeving aan wat er op korte termijn nodig is om de wachttijden terug te brengen tot de wettelijke termijn.

  7. 2.d

    Voor de ontwikkeling van de Kassenlocatie in Loo is een stedenbouwkundige visie opgesteld. Op de ontwikkellocatie zijn 2 kassencomplexen gelegen, Loostraat 61a en Loostraat 65. De eigenaar van Loostraat 65 heeft vergaande afspraken met Hoedemakers Ontwikkeling bv uit Rosmalen gemaakt over de verkoop van de locatie. Met het vaststellen van de stedenbouwkundige visie en het ondertekenen van de intentieovereenkomst wordt vastgelegd binnen welke kaders de ontwikkeling van het kassencomplex aan de Loostraat 65 kan worden vormgegeven.

  8. 2.e

    De gemeente Duiven wil zwerfafval aanpakken. Sinds 2024 krijgt de gemeente hier op een andere manier een vergoeding voor. Tot en met 2023 kreeg de gemeente geld, de zwerfafvalvergoeding, via de “Raamovereenkomst Verpakkingen 2013-2022”. Hierin stonden afspraken tussen gemeenten, het verpakkende bedrijfsleven en het rijk.
    Vanaf 2024 is er een nieuwe regeling. Fabrikanten die wegwerpplastics (Single-Use Plastics – SUP) maken zijn verantwoordelijk voor dit afval en betalen mee met het voorkomen en opruimen van zwerfafval. Deze nieuwe regeling heet de “Uitgebreide Producentenverantwoordelijkheid (UPV) voor Single-Use Plastics”. Vanuit deze regeling ontvangt de gemeente de SUP-vergoeding.
    De gemeente ziet dat er meer moet gebeuren om de openbare ruimte schoon te houden. Daarom maakt de gemeente een plan. In dit plan staat hoe we zwerfafval willen voorkomen en opruimen, met het geld uit de nieuwe regeling.

  9. 2.f